torstai 9. heinäkuuta 2015

Lakkitehtaalta päivää!

Ostin viime kesänä tukevaa maastokangasta, että tekisin miehelleni kalastajanhatun, mutta kangas jäi kaappiin lojumaan ja hattu jäi tekemättä. Kun Levin lomareissumme alkoi lähestyä, oli minulla hyvä syy alkaa surruuttelemaan lakkia valmiiksi. Kankaasta tuli sitten hattu myös pojalleni.


Maastokangas on Anne-Marian kangas ja sisustusompelimosta, kuin myös turkoosi puuvillainen vuorikangas, ja ruskea vuorikangas on Kangas-Mallasta. Koska kangas oli jämäkkää, en laittanut tukikankaita ollenkaan.

Hatun ohje on hyväksi havaitsemani Ottobren Fisherman's lierihatun ohje, josta jätin tällä kertaa tamppiosan tekemättä. Aiemmin olen tehnyt tällä ohjeella hatun pojalleni sekä isälleni syntymäpäivälahjaksi.


Tyttäreni halusi näin ollen myös itselleen hatun, mutta päädyimme maastokankaan sijasta hieman tyttömäisempään kankaaseen. Kankaaksi valikoitui sama Kangaskapinan kissapuuvillapopliini, josta tein tässä vasta tytölle hameen. Koristeeksi tein neilikkakukkasen tilkkulaatikosta löytyneestä valkoisesta satiinista käyttäen ohjeena Tildan ateljeessa -kirjan ohjetta ( Finnanger: Tammi 2012).



 Hauska kukikas vuorikangas on ostettu joskus Eurokankaasta.


Minua alkoi niin kismittää, kun minulla ei ollut hattua. Ei hätää - tsadaa, minulle oli jäänyt jemmaan ah-niin-rakasta 'psykopöllökankaaksi' ristimääni puuvillaa, josta olen aiemmin tehnyt laukun niin itselleni kuin siskolleni ja sisustustaulun sekä vetoketjupussukan.

Nyt meillä kaikilla on hatut reissua varten!

 Pöllöpuuvilla vuorineen on ostettu Anne-Marian kangas ja sisustusompelimosta.


Ajattelinpas sitten tällätä itseni hattu päässä kuvaan meikittömänä silmäpusseineni kaikkineni.

 Hyvää heinäkuuta kaikille, minä painelen perheineni Lappiin!

Ei kommentteja: